Mitt liv, mina tankar, min blogg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Fanny - 31 augusti 2010 16:13

Visst e jag duktig på att blogga...Tycker det e så himla kul..Det e kul att se att man har en del besökare varje dag :)...


Nu e vi mätta o belåtna här hemma & köket e städat, underbart...bara till att slappa resten av dagen...Ikväll blir det fångarna på fortet igen... Den 6 sep börjar biggest loser sverige på tv4. Det ska bli riktigt kul att se, då kanske man oxå kan bli lite motiverad, men vem som helst hade väl kunnat gå ner i vikt om man har mycke pengar, bara till att anlita en personlig tränare som hjälper än med allt.


På fredag bär det av till liseberg med bästaste svägerska med familj & med svärmor & självklart ingvar & barnen med :)...Alicia tycker det ska bli så roligt. Hon ser mest fram emot att åka daniels bil, hehe.....sötunge... Alicia tycker nog det blir kul att åka lite karuseller, själv så åker jag ingenting, tråkiga jag... men sån e jag :)....


Alicia e ute & leker med Max & William & Tindra springer som vanligt i sin gåstol. Igår fick hon en blomkruka i knät. Hon e överallt. Man får passa hela tiden..Hon drar ut sladdar osv...det va allt lugnare när hon bara låg still & sprattlade, men det e så mycke roligare nu när det händer så mycke... Jag har fått i henne både gröt & riktig mat+dessert idag...mammas duktiga tjej, det går framåt...


Nu blir det ett avsnitt rederiet..

Puss & kram

Av Fanny - 30 augusti 2010 23:28

Klockan är halv tolv o mina barn e vakna, vad ska man göra då?? Alicia somnade som sagt vid 6 & några timmar senare vaknade hon utvilad, suck...men det gick verkligen inte hålla henne vaken längre, hon va så ledsen...hoppas verkligen de somnar snart, hoppas på en lång sovmorgon imorgon :)...


Längtar till jul, knasigt va?? hehe

Har redan bestämt massa julklappar...ska börja med de julklappar jag bestämt vid nästa löning...:)...vill bara få skämma bort de mina...Älskar er alla så mycke, ni vet vilka ni e....sluttjatat på mig nu, hehe...


Massa kärlek till er

Av Fanny - 30 augusti 2010 18:29

Känns som att man måste vara en supermamma ibland... Man ska bada barn, mata barn, klä av & klä på barn, borta tänder, ta hand om ledsna barn & allt ska helst göras samtidigt...& ändå har jag bara två barn..tänk de som har massor av barn..hur orkar man?? Två barn e alldeles utmärkt... Älskar mina töser mest över allt :)...


Alicia har varit så himla ledsen nu ikväll...Hon va nog trött. Efter att hon badat fick hon en flaska välling så somnade hon gått i sin säng...hoppas nu bara på att hon sover hela natten nu med tanke på att hon somnade 6.

Snart blir det fångarna på fortet, annars blir kvällen bara lugn...


Puss & kram

Av Fanny - 30 augusti 2010 16:11

Idag ställde jag klockan på halv 8...va riktigt ovant när klockan ringde. Va längesedan jag vaknade av en väckarklocka...Alicia sov så gått så fick väcka henne. Hon skulle ju gå till dagis idag. När vi väl va på dagis så va det så sjukt många barn. Alicia släppte mig inte, hon ville inte att jag skulle gå, så jag stannade kvar med henne. Efter att ha varit där i en timma va jag helt slut & Alicia ville fortfarande inte vara kvar vilket var förståligt. På ena avdelningen hade det varit en vattenläcka så alla barnen på hela dagiset va ute o lekte på ett o samma ställe. Det e 4 avdelningar som nu va på ett enda ställe. Det va helt kaotiskt. Många barn va nya o lessna. Det va alldeles för många barn & alldeles för få fröknar. Jag kände att jag inte ville lämna Alicia där, det hade inte känts rätt. Så jag tog beslutet att Alicia får vara hemma denna veckan ifrån dagis. Nästa vecka ska en del barn få vara i andra lokaler.  Så jag hoppas att det kommer att bli bra för alla barn, för detta var inte bra.


Pratade med en fröken om att jag vill ha hjälp med att sluta med blöjor på Alicia. Då förklarade hon att det inte är någon idé att sluta om inte Alicia e mogen för det. Det är inte säkert att hon känner att hon behöver go på toa. Det e olika för alla barn. Hon sa att det e synd om det bara ska bli en massa misslyckanden. Men efter varje blöjbyte så ska hon få sitta på toa en stund, vilket jag tyckte lät bra... Det kändes skönt när hon sa detta så att jag inte behöver känna mig misslyckad för att jag inte har klarat att få Alicia blöjfri...


Tindra har blivit så duktig. Hon kryper överallt numera. Ser hon att sin napp ligger en bit ifrån henne kryper hon fort till den o stoppar den på rätt håll in i munnen...min duktiga tjej...


Nu vet jag inte va vi ska hitta på. Vi har precis ätit mat & middagsdisken e gjord. Ingvar vilar middag... Jag sov alldeles för länge förrut så nu kommer jag väl inte somna ikväll. Men hjärtat va snäll o lät mig sova :)...

Man kanske skulle ta o gå ut en stund?? Får se om det e några ute. inte kul att vara ute själv...

Puss & kram

Av Fanny - 30 augusti 2010 00:12

Fan i helvete va trött jag e på detta. Varenda jäkla kväll får jag en ångest attack..varför? e jag värd detta?? Varenda kväll blir jag sängliggande. Känns som om jag är en belastning..detta ständiga dåliga samvete..Mår hyvsat bra på dagen, men så fort kvällen kommer så blir jag dålig. Imorgon ska jag försöka få tag på min läkare, det kan inte fortsätta så här...Jag e snart 25 år o ångesten bestämmer över mitt liv...Jag måste få grepp över den, jag ska bestämma över ångesten, men jag måste få hjälp, klarar det inte själv..väntar på att jag ska få tid hos en sjukgymnast på carema med kbt utbildning..Ska skynda på dom...


Imorgon ska Alicia till dagis...det ser hon framemot :)..Inte så lång tid tills Tindra oxå ska börja på dagis..barnen växer så det knakar.


Älskar min Ingvar så sjukt mycke..Han & barnen e det bästa som finns. Skulle aldrig klara mig utan dom...


Nu ska jag strax sova..

Puss & kram

Av Fanny - 29 augusti 2010 18:26

Har precis ätit middag, spagetti o kättfärssås blev det idag, alltid lika gått...


Idag har det varit en riktig tråksöndag...inte gjort nått...varit ute en stund, sedan somnade jag på soffan, det va välbehövligt... Nu blir det nu till att fortsätta att göra ingenting...


Puss & kram

Av Fanny - 28 augusti 2010 22:24

Nu ropar sängen på mig..e så trött..ska bli skönt att komma i säng...


Blev en sväng ut till lysekil idag med bästa svärmor o svägerska...Fick köpt hem massa mat till Tindra..Det går framåt med Tindras mat... Hon får en flaska välling tidigt på morgonen när hon vaknar, sedan får hon en tallrik gröt några timmar senare, till middag har hon fått smaka på en halv burk barnmat, just nu försöker jag vänja henne vid spagetti o köttfärssås, får börja med en sak i taget...efter maten så får hon lite efterrätt, den slinker lätt ner :) o till kvällsmat får hon gröt o en flaska välling precis innan hon ska sova så sover hon gått hela natten. Det e en kamp att få i henne lite mat, men får ha massa tålamod...

men men, får fortsätta kämpa imorgon...

Godnatt på er mina trogna läsare :)...

Av Fanny - 28 augusti 2010 14:16

Så, nu e operation storstädning avklarad. Nu luktar det så gått av citron i hela lägenheten....Får se hur länge det får vara rent nu, nån timme kanske??


Nu vet jag inte va vi ska hitta på..man kanske ska ta o gå ut en sväng, men först måste jag få pusta ut lite :)... Konstigt väder vi har, för inte så länge sedan vräkte regnet ner o nu skiner solen :)..härligt...

Idag tänkte jag göra tackos till middag, alltid lika gått :)...Får bli en tur ner till affären.


Ni där ute som läser min blogg får ha en toppendag.

Puss o kram

Presentation

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Omröstning

Vem vill du ska vinna big brother??
 Christian
 Sonia
 Peter
 Madde
 Katerina
 Simon
 Sara
 Martin
 Gurkan

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Min Gästbok

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards