Mitt liv, mina tankar, min blogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Fanny - 31 augusti 2011 12:31

Vilket jäkla oväsen det är här hemma... renovering av ballkongerna pågår...


Har precis hämtat Tindra ifrån dagis :).. Det hade gått superbra :)... De säjer att hon är en liten solstråle som alltid e glad :).. Imorgon ska hon sova middag där för första gången...Får se hur det går..


Alicia e fortfarande på dagis. Det känns jättebra att Alicia får gå där varje dag nu.. Fröknarna sitter själv med henne och tränar sådant som hon behöver träna osv... Alicia tycker det e så roligt på dagis...


Jag e ledig i två dagar nu...skönt e det...

Imorgon ska jag åka till ikea med syster.. E sådär sugen på det, men gör det för hennes skull.. inge roligt när man själv inte har pengar så man kan köpa nåt... Vill ju så himla gärna köpa denna till barnen:


Undra när denna förkylning har tänkt att gå över?? Har ingen ork till nåt...


Håller på att tvätta..men hade bara tre maskiner så det e skönt... Men skönt att få tvättat innan jag går på arbetshelgen...


Nä, snart dax att hämta Alicia..

Puss & kram

Av Fanny - 29 augusti 2011 18:55

Jag släpade mig till jobbet imorse trots min förkylning.. Jag mådde väl sådär bra... Men man har ju inte råd att vara sjuk...men jag klarade dagen i alla fall.. När jag kom hem så somnade jag direkt... sov några timmar... När jag vaknade så va maten klar :)...Tack älskling... Nu har jag badat barnen och tagit hand om disken så att Ingvar fick slippa det...

Nu blir det massa kul på tv:en...

Puss & kram

Av Fanny - 28 augusti 2011 14:24

Usch så förkyld jag e...Näsan rinner, halsen e tjock och huvudet e tungt...

Har sovit största delen utav dagen... Va så länge sedan jag va förkyld så jag hade glömt bort hur det va...

Ska jobba imorgon e det tänkt så hoppas att jag piggnar till snabbt...


Ha en bra söndag..

Puss & kram

hmm

Av Fanny - 27 augusti 2011 21:03

Undra om man börjar bli lite krasslig...Ont i halsen och snuvig...Det gillar vi inte...

Tindra har 38 i feber och är så gnällig...Näsen  den rinner på henne...usch..


Nä, om man skulle slänga på en film..

Puss & kram

Av Fanny - 27 augusti 2011 19:43

...för regn...Det har regnat precis hela dagen. Tänkte att det kunde blivit ett riktigt åskoväder, men nej...lite muller bara...

Så va har jag gjort idag..

Tvättat massor...Bäddat rent i sängarna... Vikt tvätt till en förbannelse, men nu e alla rena kläder i garderoberna... Det blir en del tvätt med smutsgrisar i huset :)...


Testade på att göra köttfärsbiffar med skinka och ost emellan... Det blev gööör gått :)... Potatis och brunsås till det :)...


Nu ikväll har jag bakat en dubbel sats med bröd... De första bröden e i ugnen nu :)...efter det så fick man så snällt städa upp efter sig..mjöl överallt...


Nu blir det att slappa framför fångarna på fortat med nybakat bröd med massa smör och ost på :)...mums...


Ha en härlig kväll...

Puss & kram

Av Fanny - 27 augusti 2011 08:53

Idag e jag ledig vilket e underbart :)...

Har redan hunnit gå till tvättstugan och fått slängt i några maskiner...

Idag e det ingen sol, men behagligt ute ändå :)...

Tänkte ta en storstädning av badrummet idag, men det får bli lite senare... Ska även baka bröd...det e sååå gått :)...


Tindra har blivit förkyld...näsan rinner...men det e väl typiskt när dom precis börjat på dagis...


Skriver mer senare...

Puss & kram

Av Fanny - 26 augusti 2011 20:32

ååå, så skönt det e med fredag... Speciellt när man e ledig helgen... Denna veckan har varit min jobbigaste...skönt att den är över... Nu ska jag bara njuta av helgen... Imorgon tänkte jag att det ska bli lite brödbak...:)... Har även tvättid imorgon förmiddag...sådär kul...


Igår efter jobbet så åkte vi iväg till överby en sväng... Va tvungen att köpa skor till Tindra...Hittade ett par superfina :)... Och det bästa av allt va att jag fick om för 69 kr då dom hade kostat 229 kr...Älskar rea... Dessa skor va verkligen perfekta. Hon går jättebra i dom...:)...rsvinner


Visst e det roligt att betala räkningar.....eller inte... Så fort pengarna kommer in  på kontot så försvinner dom...

Idag åkte vi in till Lysekil en sväng... Skulle handla lite grejor på ica, blöjor och sådant så nu har vi det hela månaden :)... Åkte även till hemmakväll en sväng där vi köpte massa godis :)...

Så nu ikväll blir det massa fredagsmys med massa onyttigheter :)...


Ha en härlig kväll....

Puss & kram

Av Fanny - 25 augusti 2011 06:16

 

Presentation

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Omröstning

Vem vill du ska vinna big brother??
 Christian
 Sonia
 Peter
 Madde
 Katerina
 Simon
 Sara
 Martin
 Gurkan

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Min Gästbok

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards