Mitt liv, mina tankar, min blogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Fanny - 31 januari 2011 19:01

Idag har det varit en lugn dag. Alicia har varit på dagis idag. Det tyckte hon va skoj... Hon har inte haft blöja på sig på hela dagen, min duktiga tjej... Hon säjer till när hon ska på toa :)...


Bakade pizza idag. Det blev super gott :)... Blir en matlåda till jobbet imorgon :),..

Efter det så blev det en sväng till Therese och Daniel :)... Barnen fick leka med varandra och Lukas fick en försenad present :)... Alltid trevligt att tjöta lite... Blir inte så mycke nu även att vi bor nära...Men man jobbar ju mycke så man hinner inte så mycke :(... Längtar till våren då man kan vara ute och fika medans barnen leker :)...härligt ska det bli...


Nu ska jag bara slappa framför tv:en. E min tv kväll idag..massa bra på tv:en :)...


Puss & kram

Av Fanny - 31 januari 2011 09:21

....lediga dan idag... Imorgon e det dax för jobb igen..men jobbar kväll så får sovmorgon i alla fall :)..

Har varit och lämnat Alicia på dagis... Får hoppas det går bra för henne där...

Hon ville inte upp imorse... Hon somnade typ vid sju igår kväll, men vaknade gööör pigg vid elva, suck... Vet ej när hon somnade om...


Nu har vattnet försvunnit igen :(.. Hoppas det snart kommer tillbaka... När ska Tindras mage stabiliseras?? Hon har varit såååå lös i magen länge nu... Hade behövt duscha Tindra, men svårt utan vatten :(..


Får i alla fall bli pizzabak idag..mums :)...


Nä, nu ska jag bara ta det lugnt..

Puss & kram

Av Fanny - 30 januari 2011 18:16

E sååå uttråkad :(...Va ska man hitta på?? Ligger & degar i soffan..


Det e nån vattenläcka här i Brastad... Har inte haft vatten på många timmar än... Tröttsamt...Man blir helt handikappad utan vatten...Kan inte laga mat, diska, duscha eller nåt... Pratade med leva förrut och dom hade ännu inte hittat läckan. De jobbar för fullt... Det kan hända att vi inte har vatten förrän imorgon :(... De hade i alla fall ställt ut vatten vid brandstationen så vi va där och hämtade lite vatten...


Såg serien sofias änglar igår på kanal5 play... Så jäkla bra och gripande....Så jäkla hemskt...Livet kan förändras snabbt..Man måste verkligen ta vara på varandra och inte bråka över småsaker...


Nu börjar snart solsidan...den sserien e så grymt rolig :)...


Tyvärr gick det inge bra för Sverige i handbollen idag :(...


Om man skulle ta ett tag i Alicias rum...


Puss & kram

Av Fanny - 30 januari 2011 13:39

Snart  e det dax för handboll... Hoppas Sverige lyckas ta en bronsmedalj :)...


Annars har jag inte gjort mycke idag...Har bara slappat...skönt det med ibland :)...

När jag stod och diskade så försvann vattnet...Tröttsamt...


Ska snart ta och göra pizza, mums...så gott med hemmagjord pizza :)...


Hoppas ni har en härlig söndag :)

Puss & kram

Av Fanny - 29 januari 2011 19:43

ska man ge en ettåring som helt plötsligt har kommit på att hon inte gillar gröt? Hon har alltid älskat gröt...Jag har inte bytt sort. Hon har alltid älskat denna gröten. Hon bara spottar ut den och skrattar. Antingen så bara hon bråkar med mig eller så gillar hon det helt enkelt inte längre... Försöker ge henne en macka. Delar den i småbitar. Hon bara leker med den och kastar den på golvet. Va ska jag då ge henne till frukost och till kvällsmat??? E väldigt tacksam över tips??... Hon kan ju inte bara dricka välling... Det får hon normalt bara på natten eller om hon vaknar tidigt på morgonen...Får ettåringar dricka mjölk?? Har helt glömt bort sånt...


Tindra och Alicia hade roligt förrut. De stod lutade över toaletten och plaskade in toavattnet...grisar.... Hela Tindra va täckt av detta äckliga vatten...så va bara att slänga henne i ett bad... Hon blev då inte ledsen över det.. Hon älskar att bada...


Måste ju nämna att jag fick 20 st rosor av min söta man :)... Han kan vara gullig om han vill...:)...


Nä, nu blir det snart fångarna på fortet...

Puss & kram

Av Fanny - 29 januari 2011 15:04

ååå, va härligt att ha ledig helg :)... Det e en helt underbar lördag idag :)...Det e så härligt väder :)... Så va har jag gjort idag?? Har städat, dammsugit och skurat alla golv:)... Nu har jag satt in hur mycke kort som helst i fotoalbum... Har så sjukt mycket kort som måste in i album....

Nu e maten i ugnen.. Det blir hemmagjorda klyftpotatis med fläskfilé...Mums...


Alicia sover. Hon va uppe halv 6 imorse...så hon va så trött...


Nu ska jag bara ta det lugnt en stund...

Puss & kram

Av Fanny - 29 januari 2011 09:26

Varför ska allt gå sönder??? Nu står det att databatteriet behöver bytas... E tydligen nåt fel med det....tröttsamt...


Va ska man hitta på idag då?? Tänkte ta mig en promenad med mina änglar :)..

Annars blir det nog att bara ta det lugnt :)...Härligt det med :)....


Tindra e livsfarlig nu...Hon klättrar över allt... Upp i soffan, upp på tv bänken och upp i leksakslådor.... Min plutt :)...


Nä, nu ska jag se om vi kan få i oss lite frukost :)....

Puss & kram

Av Fanny - 28 januari 2011 22:00

Om en vecka börjar melodifestivalen...Åååå va jag längtar :)...Det e massa bra artister med i år bla. Brolle, sanna Nielsen, Christian Walz, shirley clamp & Linda Bengtzing... Jag hoppas man kan få någon överaskning. Att någon av dem medverkande e kanonbra och att Sverige för en gång skull kan rösta RÄTT!!


Fy, jag måste ta mig i kragen... Äter alldeles för mycke onyttigt nu :(... Men det e då inte lätt... Men ska anstränga mig ordentligt nu..vill ju gå ner lite innan sommaren... Cyklar i alla fall en mil om dagen...så det e ju alltid nåt...


E så seg... Hoppas på att Alicia somnar snart så att jag och Ingvar kan ta oss ett härligt bad :)...


Puss & kram

Presentation

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Vem vill du ska vinna big brother??
 Christian
 Sonia
 Peter
 Madde
 Katerina
 Simon
 Sara
 Martin
 Gurkan

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Min Gästbok

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards