Mitt liv, mina tankar, min blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Fanny - 31 mars 2011 22:40

Slänger in ett snabbt inlägg.. Orkar inte skriva nåt längre ikväll....

Har jobbat hela kvällen... E helt slut... Ligger i soffan o kikar på big brother...

Måste bara visa vilken otroligt söt bikini jag köpt till Alicia... Kunde inte låta bli...

 


Vi hörs imorgon igen...

Puss & kram

Av Fanny - 31 mars 2011 14:43

Idag e jag helt feberfri...

Visst e det underbart... Nu vägrar jag vara sjuk på lääääääänge...


Idag har jag röjt en massa här hemma... Slängt tre påsar med söndriga leksaker.. Så nu e det jättefint i barnens rum :)


Nu bär det av till jobbet...

Puss & kram

Av Fanny - 30 mars 2011 19:44

Det borde finnas chokladavgifning, eller vad säjer ni??

Choklad borde förbjudas....men ååååå så gott det e :)...


Båda barnen sover så det e lugnt nu :)... Ingvar e ute o ränner :)... Ligger i soffan o slöar :)... Hoppas på att jag e feberfri imorgon...


Måste bara visa va jag köpt till Alicia som hon ska få när hon fyller... Så hon kan natta sina dockor :)


Nä, nu ska jag återgå till soffan...

Puss & kram

Av Fanny - 30 mars 2011 17:01

...att städa, eller inte... men mina barn måste tro de.. Gör inge annat än städar efter dessa två...


Vilken underbar vårdag det varit idag :)... Har suttit ute en stund, så barnen fick leka av sig.. Härligt nu när man inte behöver ta på barnen så mycke kläder :)... Har fortfarande feber idag, men kände att jag va tvungen att komma ut en stund...

Alicia tycker det e så roligt nu när hon kan cykla på sin cykel :).. Hon har blivit riktigt duktig :)...


Va ju på Alicias dagis en sväng idag och träffade en talpedagog... Har fått lite övningar till henne... Hon missar vissa konsonanter när hon pratar och hon förenklar orden... Så nu blir det massa träning med Alicia :)... Det farliga e ju att jag förstår Alicia... men det e ju så...


Tänk att Alicia snart blir fyra år... Tänk va fort tiden går :)... Alicia ska få så mycke presenter :)... Hon ruinerar oss :)... men e roligt att skämma bort sina barn :)...


Nu blir det bara att slappa resten utav dagen :)...

Puss & kram

Av Fanny - 30 mars 2011 09:43

Febern vill fortfarande inte ge med sig :(... tröttsamt... Förstår inte varför jag får denna feber hela tiden.. Måste vara nån skit jag har i kroppen.. Ska snart till Alicias dagis i alla fall... Ska träffa talpedagogen... Så det e bara att pallra sig dit... Men va gör man inte för sina barn :)...


Det e underbart väder ute... ser ut som våren har kommit... Visst e det underbart....


Jag längtar så till sommaren...

Och då ska vi förhoppningsvis ha en bil, så då ska vi hitta på massa skoj med barnen... :)... Längtar så....


Mår jag bättre framåt dagen, kanske man ska ta sig ut en stund... så Tindra får komma sig ut en stund... Man får passa på....


Ha en härlig dag i våren..

Puss & kram

Av Fanny - 29 mars 2011 14:12

Har blivit sjuk, blä... E förkyld, ont i huvudet och feber... Känner mig helt väck... Jag e darrig och e helt slut... Fan fan fan... har inte råd att vara sjuk... Man förlorar så jäkla mycke.. Men Ingvar tvingade mig att sjukanmäla mig... och tur va väl det... Hade aldrig klarat att jobba... Har typ sovit hela dagen... Hoppas detta försvinner snabbt...Har käkat ett äpple på hela dagen... Har ingen matlust alls...

Förstår inte varför jag blir sjuk så ofta nu.. E ju aldrig sjuk annars.. Det måste vara Alicia som drar hem en massa skit ifrån dagis...


Min bärbara data har pajjat..Jäkla skiiit... tröttsamt... alltid e det nåt... men får nöja oss med denna stationära så länge...


Nä, nu blir det soffläge resten utav dagen...

Puss & kram

Av Fanny - 28 mars 2011 22:14

Vill inte, vill inte, vill inte... Har ont i halsen o lite snuvig och känner mig seg (kan oxå bero på att jag varit igång hela dagen)... Känns i alla fall som jag e på väg att bli förkyld... Hoppas det försvinner snabbt utan att bryta ut fullt ut...

Men jag känner i kroppen att jag blir helt slut efter en sådan här dag... Det e så otroligt ansträngande för mig rent psykiskt att vara igång så här mycke... Har stort behov av lugn och ro... Svårt för er att förstå som inte har min problematik...


Imorgon jobbar jag kväll... Skönt med sovmorgon i alla fall :)...


Har varit massa bra på tv ikväll :)...

Först mamma som byter bo... Hur e du som mamma?? Vilket e viktigast för dig, familjen eller karriären?? Båda mammorna har rätt på olika saker... För mig går inget för familjen... Familjen e mitt allt... Skulle aldrig låta jobbet eller mina intressen gå före familjen, men det e väl klart att man ska få ha egna intressen... Annars mår man ju inte bra  av det... Ibland behöver man få vara barnfri. Jag lämnar i stort sätt aldrig ifrån mig barnen. Ska jag åka iväg vill jag gärna ta med mig barnen... Det kanske e det som e felet?? Det kanske e nyttigt att lämna ifrån sig barnen.. Barnen e mitt allt... Jag lever för mina barn... Jag går inte ut och festar och är galen...men det e jag...

Jag tycker man ska hjälpas åt i hemmet... Varför ska bara kvinnan laga mat, diska, städa, tvätta osv?? Vi lever väl inte på 1800 talet??


Efter detta intressanta program kom ett av mina favoritprogram en unge i minuten.. Kan man bli annat än berörd??


Nu kikar jag på big brother... Vilken jäkla hångelfest :)... Jag måste säja att jag tycker mer och mer illa om Vanessa, usch vilken människa...


Nu e det snart dax för sängen...

Natti natti


Av Fanny - 28 mars 2011 18:03

Har haft en jättemysig dag tillsammans med familjen på torp :)...

Har köpt vårskor till båda barnen :).. Alicia har storlek 28 på skor nu och Tindra har storlek 22 :)... Fötterna växer som ogräs..

Dessa skor köpte jag till dom:

Alicia:

 

Tindras skor:


Köpte en tunika till Tindra och fingervantar till Alicia. E lite lättare att leka med fingervantar :)


Köpte även en present till Alicia. En dammsugare som ser exakt ut som våran :)...


Ingvar överraskade mig även med ett superfint halsband :)... Tack älskling...

Ingvar fick köpt sig en parfym och jag fick köpt mig ett par vita byxor på vero moda... Mina absoluta favoritbyxor.. Hade ett par svarta innan :)... Alicia fick även två st filmer. Så, nu e nog alla nöjda i alla fall :)...


Nu blir det slapp resten utav kvällen :)...

Puss & kram

Presentation

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Omröstning

Vem vill du ska vinna big brother??
 Christian
 Sonia
 Peter
 Madde
 Katerina
 Simon
 Sara
 Martin
 Gurkan

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Min Gästbok

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards